Tag Archives: untung

10 Jenis Perniagaan Yang Boleh Dimulakan Tanpa Modal Yang Besar

Bila sebut saja pasal berniaga, mesti salah satu benda yang menjadi cabaran ialah modal. Percaya atau tidak, bukan semua bisnes kena ada modal, kalau perlu modal pun, bisnes tu perlukan modal yang kecil. Bisnes yang bagus ialah, bisnes yang tidak perlu pening kepala kumpul modal yang banyak atau sampai perlu… Read more »

Kisah RM1K dan RM20K

      4 Comments on Kisah RM1K dan RM20K

Lama aku tak borak pasal FCPO or CPO atau dalam bahasa melayu pasaran hadapan minyak sawit mentah yang diniagakan di Bursa Derivatif Malaysia (MDEX). Jangan salah paham, bila aku tak sentuh apa-apa pasal CPO, bukan bermaksud aku dah “lari” dari portfolio pelaburan ni, tapi lebih kepada takde apa nak cerita… Read more »